Tabung Derma Dipasang Kamera. Apa Yg Orang Tua Ini Sedekahkan Buat Ramai TERSENTUH HATI !!!

Sekumpulan aktivis yang giat mengumpul dana ingin menjalankan eksperimen sosial untuk mengetahui derma yang diberikan oleh penduduk di suatu kampung. Mereka telah meletakkan kamera di dalam tabung tersebut, setelah tabung di gerakkan sampai kepada seorang tua yang tertidur. Apa yang orang tua ini berikan buat ramai tersentuh hati….



Tabung Derma Dipasang Kamera. Apa Yg Orang Tua Ini Sedekahkan Buat Ramai TERKEJUT !!! | Bagi umat Islam, berinfak dan bersedekah merupakan cara yang lazim untuk berbagi kebaikan. Bahkan, caranya pun boleh pelbagai cara, mulai dari yang mutakhir melalui internet atau cara umum dengan memasukkan duit ke kotak amal.

Melihat keunikan infak dan sedekah ini, sekumpulan aktivis dari Kitabisa.com mencuba melakukan eksperimen sosial. Dalam eksperimen sosial untuk mengetahui jumlah derma yang diberikan jemaah masjid, ahli kumpulan yang menjalankan ekspirimen ini telah memasang kamera tersembunyi di dalam kotak amal.

Dari beberapa orang yang menderma, kumpulan ini telah menemukan seorang pedagang di Pasar Kiaracondong, Bandung, Didi Suhardi, memberi derma yang berbeza dari jemaah lainnya.

Setelah ditanya selepas selesai solat, Didi mengatakan alasannya bersedekah. Didi mengaku bersedekah merupakan cara untuk berkongsi rezeki.

“Jangan sampai termasuk orang kedekut,” ucap Didi.


Walaupun jumlah dermanya sudah diketahui, dengan rendah hati Didi tetap tak mahu menyebutnya. Jom saksikan video penuh eksperimen sosial di bawah ini:


Sumber: InfoAyam